Fellesløsninger for Finans Norge Forsikringsdrift (FNF)

Gode løsninger kommer sjelden alene. Vi har utviklet flere digitale fellesløsninger for Finans Norge Forsikringsdrift (FNF)

Bakgrunnen for fellesløsningene

Finans Norge Forsikringsdrift (FNF), er en medlemsorganisasjon for forsikringsnæringen. Formålet med arbeidet deres, er å videreutvikle og drifte fellesløsninger for hele næringen. Enkelt forklart, handler det om å utvikle digitale løsninger som alle forsikringsselskapene kan benytte seg av. For eksempel, i arbeid med restverdiredning etter brann og andre skader, eller med ansvarsavklaring ved motorvognskader.

For å utvikle fellesløsningene, valgte FNF å benytte seg av Liflig som tok totalansvar for utvikling og drift av løsningene.

Fire ulike løsninger

Resultatet har til slutt blitt fire ulike fellesløsninger for FNF. Hver av løsningene er på ulike stadier i produksjonsløpet, men felles for dem alle, er at utviklingen aldri stopper. Der noen allerede er i bruk, skal andre snart lanseres.

Nedenfor følger en oversikt over de ulike løsningene vi jobber med. Alle løsningene er en del av FNF sitt tjenestetilbud.

Den første løsningen er for Restverdiredningstjenesten (RVR). RVR er et samarbeidsprosjekt mellom FNF og brannvesenet i Norge. Formålet med den nye løsningen, er å gjøre det enklere for brannvesenet å registrere, dokumentere og fakturere for sine RVR-oppdrag.

Den andre løsningen er for et samarbeid mellom NFA – Norsk Forening for Allmennleger og FNF, kalt Helsenett. Helsenett-prosjektet har som formål å gå fra papirbasert til elektronisk innhenting av forsikringserklæringer fra legene. Den nye løsningen leverer en felles og standardisert løsning som digitaliserer kommunikasjonen mellom forsikringsselskapene og fastlegene, i tråd med nyeste personvernforordning.

Den tredje løsningen er Skadehub. Skadehub er en plattform for ansvarsavklaring ved motorvognskader, der forsikringsselskapene vil ha muligheten til å utveksle krav i forbindelse med en skadesak. Løsningen har også et webgrensesnitt for selskaper som ikke kan eller ønsker å utvikle kobling fra eget fagsystem mot API.

Den fjerde løsningen er en del av FG-kontroll. Hovedformålet med FG-kontroll er å dokumentere installerte anlegg og gjennomførte kontroller av elanlegg, brannalarmanlegg, slokkesystemer, innbruddsalarmanlegg og lekkasjestoppere. Siden lansering har frontend blitt modernisert, og ny funksjonalitet lagt til. Nå moderniseres backend og bytte av skytjeneste.

Bli kontaktet av oss

Takk!
Vi følger deg opp innen kort tid!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Flere historier

Text Link
Text Link
Text Link

Snakk med oss

Vi er alltid klare for en uforpliktende samtale!

Marie

mos@capraconsulting.no
+47 977 56 819

Book en demo av Liflig-modellen

Takk!
Vi følger deg opp innen kort tid!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Liflig-symbol