Tavler, en liten startup, har revolusjonert compliance-verdenen ved å digitalisere sin unike metodikk.

De startet som et rådgivningsfirma, men vokste til å bli et produktselskap. Målet deres? Å gjøre det enkelt og gøy å etterleve lover og regler – uten å måtte ty til konsulenter.

Bildet viser en person som sitter foran en laptop, hvor skjermen viser Tavler-nettsiden.

Vi fikk i oppdrag å forvandle Tavlers metodikk til et brukervennlig, effektivt og skalerbart digitalt produkt. Fokuset var på å finne det perfekte startpunktet for programvareutviklingen: en MVP (Minimum Viable Product) som traff blink mellom ønskelig, gjennomførbar og levedyktig. Valget falt på å ta utgangspunkt i åpenhetsloven.

Utfordringen lå i å balansere høyt sikkerhetsnivå og samarbeid i sanntid med hurtig markedsføring og brukervennlighet. Vi jobbet tett med Tavlers team, fra designere til produktledere, og sikret en sømløs integrasjon av deres ekspertise. Vi dykket dypt inn i Tavlers metodikk, intervjuet og observerte brukere, og kartla kundereisen – fra den opprinnelige, analoge til den optimaliserte, digitale versjonen. Målet var å gjøre produktet så enkelt som mulig, en utfordring gitt kompleksiteten i lovtekster.

Med en MVP begrenset til én lov, bygde vi en arkitektur som var enkel nok for rask lansering, samtidig som den var utvidbar for fremtidige lover. Vi sørget for at Tavler kunne tilføye nye lover selv, med minimal hjelp fra utviklerne.

For utvikling og vedlikehold organiserte vi et autonomt DevOps-produktteam, inkludert de som hadde jobbet med det foreløpige designet og arkitekturen. Teamet vårt håndterte alt fra produktutvikling til oppfølging i produksjon, støttet av vår egen leveranseplattform Liflig Delivery Platform (LDP). Etter lanseringen fulgte vi opp med brukeranalyser og observasjoner, kontinuerlig forbedring basert på tilbakemeldinger og tekniske oppdateringer. Tett samarbeid med kunden, god domeneforståelse og et proaktivt team, gjorde at Tavler følte seg i trygge hender hos oss.

"Jeg kan gi dere en løs spesifikasjon og dra på ferie i en måned og være trygg på at det går bra”

Resultatet? Tavlers første digitale produkt ble lansert i mars 2023, og har siden da mottatt en lang rekke positive tilbakemeldinger fra brukere, konkurrenter og investorer. Med denne suksessen er Tavler godt på vei til å nå sine mål for 2023, noe som åpner dørene for ytterligere investeringer. En ekte transformasjon fra rådgivningsfirma til produktselskap!